Petua tradisional:

Luka yang dialami oleh ibu-ibu yang baru bersalin memang membuatkan rasa tidak selesa. Tidak sabar rasanya hendak sembuh dan menjalani rutin harian seperti biasa.
Selain mengambil ubat-ubatan yang dibekalkan doktor, anda boleh juga mencuba petua tradisional yang dipercayai membantu menyembuhkan luka dengan cepat dan selamat diamalkan.
1.      Rebus segenggam daun jambu batu muda sehingga mendidih. Apabila suam, gunakan air ini untuk mencuci di bahagian sulit. Lakukan dua atau tiga kali sehari hingga luka sembuh.
2.      Ikan haruan dipotong dan dicuci bersih. Rebus bersama halia, beberapa biji lada hitam dan sedikit garam. Makan bersama nasi atau dibuat sup.
3.      Rebus gamat dengan air yang banyak hingga mendidih. Sejukkan dan minum airnya atau sapukan di tempat yang luka.
4.      Campurkan biji manjakani, halia, akar kayu dengan air. Rebus kesemua bahan tadi sehingga mendidih. Dalam keadaan masih panas (suam), minum air rebusan tersebut. Amalkan setiap hari.
5.      Minum air rebusan daun pegaga setiap hari. Selain daripada direbus, daun pegaga juga boleh dibuat ulam. Makanlah bersama garam dan lada hitam yang ditumbuk halus.

Petua Moden:

Kalau malas nak buat semua ni, atau kadang-kadang kita berpantang sendiri di rumah, tak de siapa yang nak tolong, maka disarankan ambil zinc complex supaya luka cepat sembuh

Luka Bersalin Cepat Sembuh


==================================================
✿SETIAP PEMBELIAN SHAKLEE DI SINI LAYAK MENDAPATKAN:



1. FREE consultancy
2. FREE pill box (WHILE STOCK LAST!)
3. FREE Shaker bottle (WHILE STOCK LAST!)
4.FREE membership vitamin de royale dan dapat collect and redeem point di:http://shakleeee.blogspot.com/2013/05/collect-point-redeem-rm40-3-points.html



Berminat? Hubungi untuk konsultasi & harga istimewa:
borang tempahan:klik sini
Email: saidahhamizah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 014-7207131
COD Area: shah alam